dimecres, 4 de maig del 2016


Colònies Vilanova de Sau, 13 al 15 d'abril




Aquest curs hem fet les primeres colònies en anglès, que han estat un èxit. Els nens i nenes van gaudir molt de les activitats que es van realitzar durant els tres dies. Els monitors eren professionals qualificats que van engrescar els nostres alumnes i els hi van fer passar molt bones estones. Els nostres alumnes van poder triar entre diferents activitats com ara BTT, kayaking i bosc aventura. A més a més, tots els grups van preparar una coreografia per oferir-la l'última nit a la disco.


dimecres, 20 d’abril del 2016

VISITA AL MUSEU D'HISTÒRIA DE CATALUNYA

El passat dimecres dia 6 d'abril vam anar a Barcelona a fer la visita al Museu d'Història de Catalunya i al Pailebot Santa Eulàlia. El nois i noies de 2n van realitzar un treball sobre la història medieval de Catalunya i després van anar a fer la visita del Pailebot Santa Eulàlia que està atracat al Port Vell. Tot l'alumnat va gaudir de la sortida ja que la feina que van fer al museu va ser molt vivencial i interactiva.

divendres, 15 d’abril del 2016

                        TUTELATGE DE MATEMÀTIQUES 2n ESO i 3r PRIMÀRIA



Hem dedicat unes sessions per programar una classe amb companys de l'escola de 3r de Primària. La temàtica ha estat el temps, les hores i el funcionament del rellotge.



SETMANA DE LA CIÈNCIA

PROVA CANGUR DE MATEMÀTIQUES

El dijous 7 d'abril, juntament amb moltes escoles de Catalunya, els alumnes van participar en un concurs de matemàtiques a l'escola.





dimecres, 17 de febrer del 2016

Sortida a la Cova de Manresa

El passat 15 de febrer els nois i noies de 2n d'ESO van anar d'excursió a la Cova de Manresa. Allà van visitar la cova i l'església de Sant Ignasi de Loiola. Després van fer un taller d'interioritat amb tot un seguit d'activitats que els van sorprendre molt gratament. La finalitat d'aquest taller és el coneixement més profund de la pròpia persona.



dimecres, 27 de gener del 2016

Jornada de la Beata Anna Maria Janer: Visita a la Residència Frederica Montseny

El passat 15 de gener els alumnes de 2n d'ESO vam fer una visita de carisma a la residència Frederica Montseny. Els alumnes vam fer un petit detall pels usuaris i aquests també els hi van donar un punt de llibre. Va ser una experiència molt enriquidora de la que els nois i noies van gaudir molt.  
















divendres, 4 de desembre del 2015

La Marató de TV3

Aquesta primera setmana de desembre els alumnes de 2n ESO han assistit a una conferència sobre diabetis i obesitat. Aquestes malalties són sobre les que versarà la Marató de TV3 el proper 13 de desembre. Els diners que es recullin es destinaran a la investigació per tal de fer més fàcil la vida de les persones, petits i grans, que pateixen aquestes malalties. Animeu-vos i participeu!!!

dijous, 3 de desembre del 2015

SORTIDA TEATRE MAR I CEL

El passat 28 d'Octubre vam assistir a la representació del musical Mar i Cel de la Companyia Dagoll Dagom al teatre Victòria de Barcelona.


Després vam anar a dinar  a un parc pròxim al teatre on vam dinar plegats amb els alumnes de primer d'Eso.




dilluns, 28 de setembre del 2015

Classcraft


Des de l'assignatura d'Informàtica aquest any portarem a terme una experiència de gamificació amb el joc Classcraft.
La gamificació no és més que aplicar tècniques de joc a feines i entorns normals per tal de potenciar la motivació. Per tant, no vol dir que a l'hora d'informàtica ens anem a posar a jugar... Farem les feines que havíem de fer normalment, treballarem el conceptes i procediments informàtics que toquen... Però per sobre, estarà Classcraft!
Classcraft és un joc de rol dissenyat per un professor americà i que ja porta anys aplicant-se a moltes escoles de tot el món. Es traca d'un joc de rol en el qual l'alumne pren un personatge (guerrer, mag o curandero). Aquest personatge virtual anirà guanyant punts i poders segon com es comporti l'alumne a classe, en el món real. Així, si entrega les feines a temps i ben fetes, guanyarà punts d'experiència. Però si molesta a classe o deixa feines sense entregar, perdrà punts de salut! Per tant, el personatge virtual avança en el joc segons el comportament de l'alumne en la vida real.
A més a més, el personatge virtual va guanyant poders en el joc que repercuteixen a la vida real de la classe. Així, un personatge pot guanyar un poder que li permeti entregar una feina amb dos dies de retard...
Els profes que l'han utilitzat diuen que el joc ajuda a millorar l'interès per la matèria, el comportament a classe, la col·laboració entre els alumnes, l'empatia...
La gamificació és una metodologia que de mica en mica va introduint-se a moltes escoles espanyoles. I nosaltres anem a fer la prova de com funciona...